+430 m.
Informació bàsica:
Distància: 12,5 Km
Desnivell: 430 m. desnivell positiu acumulat
Sortida: Alcanar (Ajuntament) a les 8:00 h.
Temps total: 7 hores des de la sortida.
Inscripcions de l’1/8/2026 al 23/09/2024
Inscripcions limitades a 400 places entre totes les modalitats
fer inscripció
Descripció:
Sortirem des del nucli urbà d’Alcanar (Ajuntament) per enfilar-nos cap al Sagrat Cor de Jesús, des d’on una sendera ens conduirà fins a l’Ermita del Remei. A partir d’aquí ens endinsarem completament a la serra de Montsià, alternant senderes i pistes fins a arribar al Barranc dels Castellans (Km 3,4; avituallament).
Continuarem compartint recorregut amb la resta de distàncies fins al Km 6,4, punt on aquest recorregut es desviarà de les curses més llargues. Mentre aquestes continuaran per una pista en baixada, els participants seguiran una sendera que travessa un pinaret fins a arribar al Pal de Sancho. Des d’aquest punt, el recorregut enllaçarà amb el sender de baixada de les distàncies absoluta i exprés llarga, iniciant un ràpid descens que ens retornarà al Barranc dels Castellans (Km 7,7; avituallament).
Des del Barranc dels Castellans només quedarà afrontar l’última pujada fins a l’Ermita del Remei (Km 8,9; avituallament), abans d’emprendre el descens definitiu cap a Alcanar. Les últimes senderes ens conduiran de nou al nucli urbà, on els darrers carrers ens portaran fins a la línia d’arribada després de completar un recorregut de 12,5 quilòmetres i prop de 450 metres de desnivell positiu, una distància ideal perquè els corredors de la categoria cadet gaudeixin de l’essència de la serra de Montsià.
Perfil:
Disponible properament
Punts destacats:

